Social Network - A közösségi háló (The Social Network)

Social Network - A közösségi háló (The Social Network)
A hétvégén végre rászántam magam és megnéztem a Social Network - A közösségi háló (The Social Network) című filmet. Nem csalódtam. Azt kaptam, amit vártam. Igaz a film vége kicsit el lett kapkodva. Rengeteg plusz informácót kaphatunk, ha megnézzük. Szerintem sokan nem is foglalkoztak a Facebook háttérsztorijával, csak böködték egymást. LIKE-oltak, kommenteltek vagy képeket töltöttek fel.

Minden új dolgonak először el kell terjednie a köztudatban, majd bővíteni a lefedettségét, ehhez minden eszközt fel kell használni.


A következő pár pont a Felsőfokon.hu A Szakmai Blogmagazin egyik cikkéből származik:
  1. A Facebook több, mint 350 millió aktív felhasználóval rendelkezik. Több mint 35 millió felhasználó frissíti állapotát naponta,  több, mint 55 millió üzenettel.
  2. Több, mint 2,5 milliárd képet töltenek fel a felhasználók a Facebook-ra havonta.
  3. Egy átlagos Facebook felhasználó 130 ismerőssel rendelkezik és havi 8 másik felhasználót jelöl meg ismerőseként.
  4. A 18 év alattiak körében a Facebook a harmadik helyet érte el 2009-ben a kereséseket tekintve a Google és a Youtube mögött.
  5. Egy felmérés szerint a munkahelyekre jelentkezők felvételét elbírálók 10%-a elismerte, hogy közösségi oldalakat használtak fel (pl.: Facebook), hogy a jelöltekről még többet megtudjanak. A bírálók 38%-át negatívan érintették az ott látottak a jelentkező személy megítélésében.
Ha többet szeretnél tudni róla, akkor olvasd el Sallai Máté Facebook tények, érdekességek című cikkét. Sok hasznos vagy érdekes tény, amit lehet, hogy már ismersz, DE nem törődtél vele.

Social Network - A közösségi háló (The Social Network)A film több szálon fut, a múlt és a jelen felváltva fut. A perek és a megegyezés az egyik szál, ami megindítja a másik szála, amiben tényleges történte zajlik. Mark Zuckerberg sok mindent elkövetett, hogy létre hozza más álmát a saját látásmódjával. Nem játszott tisztán, de a mai világan senki sem. A szerzőjog és az iparjog már szinten minden esetben képes rövidre zárni a vitákat. Mark Zuckerberg is ennek köszönheti, hogy peren kívül meg tudott egyezni. Perelhető volt sok pontban és el is vesztette volna azokat, ha nem tette volna hozzá a saját elképzeléseit a Facebookhoz. 


Social Network - A közösségi háló (The Social Network)A film gyorsan rávilágít Mark Zuckerberg életfelfogására, stílusára. Nem szokványos módon gondolkozott, nem szokványos életre hajtott. A sikert nem pénzben mérte és még most sem, annak ellenére, hogy ő a világ legfiatalabb milliárdosa. Volt egy ötlet, amit továbbfejlesztett - nem a saját ötlete volt mégis ő valósította meg. Szerzői jogokat sértett, de végülis olcsón megúszta a Winklevoss testvérek és Narendra 65 millió dollárt kaptak. Az első befektető az állítólagos legjobb barátja Eduardo Saverin, akit egy  trükkös szerződéssel próbáltak kitúrni a cégből. Ő volt az elsődleges szponzor és a gazdasági igazgató, aki 20 ezer $-al szállt ba a theFacebook.com-ba, ami csak később kapta meg a végleges nevét a Facebook-ot.

Social Network - A közösségi háló (The Social Network)A valós történeteken alapuló film egy kicsit unalmas volt sikersztorinak, de a valóság már csak ilyen. Egy jól felépített dokumentumfilm szerintem. Mindenképpen érdemes megnézni a Social Network - A közösségi háló (The Social Network) című filmet, mert aki egyszer is fellépett már a Facebookra az megtudhatja, hogy mivel is tölti nap, mint nap az idejét. Egy tehetséges programozó 1 hét alatt dobta össze a theFacebook első formáját, az élet adta a további funkciókat. Mi kell egy fiatal egyetemistának? Egy közösség, ahol ő szabja meg, hogy kivel és mit csinál. Exluzív klub, ahova csak az arra érdemesek kaphatnak belépési jogot. Először csak a Harvard, majd egyre több amcsi egyetem és főisklola. Ahogy nőt a hírnév, úgy bővült ki a lefedettség Európára és Ázsiára. A californiába áttelepült vég már világuralomra tört, ma már több, mint 500 millió regisztrált ügyfele van és több milliárd dolláros biznisz.

Social Network - A közösségi háló (The Social Network) Az átlagos élethez nem kell semmit tenni, de ahhoz, hogy kiemelkedj az átlagosságból küzdeni kell.  Egy jó ötlet és kitartás elég hozzá. Mark Zuckerberg először nem a pénzre hajtott több csíntevéssel került a középpontba - egy-egy ilyen akciójával hírnevet szerzett magának, de inkább hírhedté vált, int közkedvelté. A megbecsülését a Facebook hozta vissza, igaz ott is több pontban hibázott. Kihasznált másokat, de tudta, hogy biztonságban van, mert a saját ötletei és tudása nélkül az eredeti ötlet nem lett volna ilyen sikeres. A peren kívüli megegyezéssel mindenki jól járt.

Nekem tetszett a film, de tényleg kicsit laposnak éreztem drámának - inkább egy dokumentumfilm volt. A Social Network - A közösségi háló (The Social Network) című filmet a Goolgeről készült dokumentumfilmez tudom hasonlítani, annyi különbsággel, hogy ott nem kellett végignéznem a pereskedést.

Social Network - A közösségi háló (The Social Network)
A Facebook napi rutinná vált, több időt töltünk ott, mint bármelyik másik oldalon és többször is lépünk be, esetleg ki sem lépünk onnan. Állandóan lessük, hogy ki mit csinál, ki mikor ír ránk, bök meg vagy LIKE-olja a képeinket, kommentünket. Ha a cigi, a drogok, az alkohol vagy az MMORPG-k függőséget okoznak, akkor a Facebook még ezeknél is rosszabb. Nem az egészségünket veszélyezteti, hanem az életünket és a valós kapcsolatainkat, emellett lopja az időnket - ami véges és nem tudjuk visszaszerezni, egy állandóan fogyó bankártyához tudom hasonlítani. Én is függő vagyok, de én más szempontból egy-egy Facebook oldal kereseti lehetőséget nyújt számomra és sok hozzám hasonló interneten felnőtt generációnak.

A filmet mindenkinek ajánlom és ha van véleményetek, akkor osszátok meg: komment formájában vagy a Facebook oldalamon. F-AWESOME - ilyen ötletem lesz én is készítek belőle egy filmet XD

Megjegyzések